Generale

Rezolva problemele bancare prin intermediul unui conciliator CSALB.

Ce este CSALB

CSALB este o institutie unica in Romania, infiintata ca urmare a implementarii unei Directive europene, similara cu o instanta privata. In timp ce in instanta judecata se face pe litera legii, la CSALB conciliatorii analizeaza situatia in functie de echitate si cauta intelegerea partilor (consumatorul si banca) in urma negocierii dintre ele.
Asadar, CSALB este un loc in care contractul existent poate fi renegociat si imbunatatit, astfel incat ambele parti sa aiba de castigat si sa nu mai ajunga la proces.

Serviciile CSALB sunt gratuite pentru consumatori, iar timpul de soluționare este de cel mult 90 de zile, conform legii (media este de 55 de zile).

Beneficiile pe care le pot avea consumatorii daca apeleaza la CSALB: reducererea sau eliminarea unor comisioane, scaderea dobanzii, scaderea ratelor sau chiar stergerea intregii datorii (ultima masura este luata in special in cazurile sociale sau in cele ale consumatorilor care au diferite probleme medicale).

 in Romania exista posibilitatea să negociezi cu banca (niciun alt domeniu nu iti ofera această oportunitate, desi in Europa astfel de Centre sunt si in domenii precum telecom, transporturi, utilitati etc) + cateva sfaturi/principii luate din video-uri despre cum sa puna oamenii problema atunci cand merg sa negocieze (de exemplu, sa nu se astepte ca intr-o negociere doar o parte sa si satisfaca toate asteptarile, iar cealalta parte sa nu castige nimic).  Este singura entitate de soluționare alternativă din România care este înființată în baza unei legi. Procedura concilierii este o alternativă reală la soluționarea litigiilor prin intermediul instanțelor de judecată. Pentru românii care au probleme cu băncile această alternativă are mai multe avantaje: este gratuită, flexibilă și foarte ușor de accesat. 
În ultimii patru ani, peste 4.500 de oameni au solicitat să-și negocieze problemele financiare cu băncile și IFN-urile prin intermediul CSALB. Cererile au continuat să vină și în această perioadă de criză generată de pandemie, mai ales că solicitările pot fi trimise online, direct de pe site-ul CSALB, iar negocierile cu băncile sunt intermediate de conciliatorii Centrului prin telefon și email. Cu atât mai mult în această perioadă, toate negocierile se poartă prin mijloace de comunicare la distanță.

CUM TE POATE AJUTA CSALB?

Avem două proceduri pentru tine:

  1. PROPUNEREA UNEI SOLUȚII (CONCILIERE): procedura se finalizează după ce părțile au acceptat soluția propusă de conciliator prin Nota de Soluționare. Termenul în care părțile pot accepta/refuza soluția este de 15 zile de la comunicare. Părțile se pot retrage oricând din procedură.
  2. IMPUNEREA UNEI SOLUȚII (ARBITRAJUL): procedura se finalizează prin pronunțarea unei soluții care este obligatorie pentru ambele părți. Procedura este similară celei din instanțele de judecată, însă termenele sunt mai scurte, de maximum 90 de zile, și se pot fixa de comun acord. Părțile nu se pot retrage din procedură.

Conciliatorii/arbitrii desemnați să soluționeze litigiile propun sau impun o soluție, în funcție de procedura aleasă, în urma analizei documentelor și a discuțiilor cu părțile.

Aceste proceduri sunt facultative, voluntare, separate de procedurile din instanțele de judecată și gratuite pentru consumator.( DACA ESTI PERSOANA FIZICA ,dar si firmele au anumite probleme , informatiile necesare pe scurt

CUM TE POATE AJUTA CSALB?

Avem două proceduri pentru tine:

  1. PROPUNEREA UNEI SOLUȚII (CONCILIERE): procedura se finalizează după ce părțile au acceptat soluția propusă de conciliator prin Nota de Soluționare. Termenul în care părțile pot accepta/refuza soluția este de 15 zile de la comunicare. Părțile se pot retrage oricând din procedură.
    Notă: Între 2016 și 2019, majoritatea consumatorilor (persoanele fizice), cât și băncile/IFN-urile, au preferat această procedură de soluționare a litigiilor.
  2. IMPUNEREA UNEI SOLUȚII (ARBITRAJUL): procedura se finalizează prin pronunțarea unei soluții care este obligatorie pentru ambele părți. Procedura este similară celei din instanțele de judecată, însă termenele sunt mai scurte, de maximum 90 de zile, și se pot fixa de comun acord. Părțile nu se pot retrage din procedură.

Conciliatorii/arbitrii desemnați să soluționeze litigiile propun sau impun o soluție, în funcție de procedura aleasă, în urma analizei documentelor și a discuțiilor cu părțile.

Aceste proceduri sunt facultative, voluntare, separate de procedurile din instanțele de judecată și cu costuri reduse pentru persoanele juridice.
Pentru persoanele fizice procedurile sunt gratuite, fiind prezentate în secțiunea destinată persoanelor fizice/consumatorilor.

Exista o cale de mijloc si in Romania , cu privire la solutionarea problemelor bancare , documenteaza-te si fii incerzator in firmele specializate , ele doresc sa te ajute .

Reclama Facebook despre campanie click aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *